Resetips 3



För er som gillar äventyr finns det några riktiga äventyrsmecka som jag skulle vilja rekommendera.


•1)       På den Zambiska sidan av Victoriafallen finns i princip allt som kan få ditt adrenalin att pumpa. Raftingen är helt överlägsen, Men se till att vara där i rätt säsong då Zambesifloden är riktigt arg och vild.

•2)       Banos i Ecuador, massa trevliga utflykter och aktiviteter samt en konstant risk för vulkanutbrott gör detta till ett måste på din Sydamerika resa.

•3)       Rurrenabaque i Bolivia, regnskogsäventyr med möjlighet att simma med rosa delfiner i Amazonasfloden, gå på Tarantellajakt och se feta Anakondor ligga och steka sig i solen.


Övrigt: För er som inte gillar äventyr utan vill ha direkt farliga saker rekommenderas "Dödens väg" i Bolivia. Glöm inte att skriva ert testamente först.


OBS! Nu har jag inte varit på Nya Zeeland (vilket stör mig) men efter vad jag har hört så hade det nog platsat på listan.


Ciao!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0