Kravprofil


Som personalchef och rekryterare finns det en del centrala branschbegrepp som jag ständigt kommer i kontakt med. Ett av dessa begrepp är ordet kravprofil. Jag har suttit ner med åtskilliga företag och specificerat kravprofiler för att företagen verkligen ska få det dem är ute efter. Att det inte ska bli skilsmässa redan efter några veckor p.g.a. att matchningen redan från början var för dålig. Nu tänkte jag sitta ner med mig själv och reda ut hur min kravprofil ser ut. Vet inte riktigt om detta är något som går att applicera på privatlivet då jag förhoppningsvis inte kommer att betala för min blivande frus tjänster ; ) men vi ger det ett försök.


•-          Allmänbildad

•-          Ej konflikträdd

•-          Tåla 1-2 flaskor vin utan att bli obehagligt olik den människa hon egentligen är.

•-          Inneha ett visst mått av karriärfokus.

•-          Gärna ha något gulligt specialintresse såsom bokmärke eller Märklintåg.

•-          Verkligen förstå att när det är Fotbolls VM då är det Fotbolls VM.

•-          Vara sugen på äventyr, i dess olika former.

•-          Vara självständig och kanske till och med feminist i liten skala men ändå vara så pass självsäker att hon kan ta på sig ett förkläde (endast förkläde) och skämma bort mig en hel helg om jag exempelvis är sjuk utan att detta rubbar hennes självbild av att vara en stark kvinna.

•-          Acceptera att vårt ena barn kommer heta Jordan i andranamn.

•-          Inte ligga sömnlös i en vecka bara för att ingen bussvisslat efter henne på stan på hela dagen.

•-          Gilla att resa, ganska mycket och ganska ofta.

•-          Kunna visa temperament och slå mig (bara på armen) om jag är dum.

•-          Vara ÄRLIG.

•-          Ha en del singelkompisar som jag kan hooka up med mina singelkompisar.

•-          Inte tycka att diskmaskin är onödig lyx.

•-          Vara ärlig (ja men det har jag ju redan sagt)



Är detta för mycket begärt? Troligtvis. Men sen är det ju som mamma alltid sa när man skrev önskelista som barn: "Man får önska sig vad som helst bara man inte blir sur om man inte får allt."


Ni är välkomna att skicka in ert CV med tillhörande personligt brev.


Ciao!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag klarar alla krav utom två. kram

2008-09-25 @ 13:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0